Головна » Матеріали » ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ » МЕТОДИЧНА СКРИНЬКА

Маєш терпіння - прийде уміння (цікаві ідеї щодо оцінювання першокласників)
08.01.2014, 19:55

«Дати дітям радість праці, радість успіху в навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності – це перша заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здатні.

Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися», - так казав великий педагог В. О.Сухомлинський.

Розпочинаючи заняття з першокласниками, я прийшла до висновку, що нічого так не впливає на відчуття власного успіху, як можливість кожної дитини взяти участь у грі і проявити свою особистість.

Як це зробити, як втілити в життя цей «благородний» задум? На прикладі свого маленького відкриття, можу поділитися з усіма вами радістю: сьогодні до мого класу з нетерпінням та великим, гарячим бажанням спішать не тільки мої маленькі «чомусики», але і їхні батьки, і не було ще жодного дня, коли б вони, приводячи та забираючи своїх дітей зі школи, проминули стенд «Наші успіхи – наші перемоги». Що то за такий чарівний стенд, я зараз вам і розкажу.

Роздумуючи влітку над тим, як краще заохотити своїх майбутніх першокласників до навчання та вербально оцінити їхні зусилля, я натрапила поглядом на купу списаних кольорових зошитків, залишених у класі моїми випускниками, і барвисті обкладинки наштовхнули мене на думку про те, щоб дати гарним малюнкам друге життя. Так я і зробила, вирізавши з усіх обкладинок самі найяскравіші та найдобріші, на мою думку, картинки. Сюди потрапили і білочки, і зайченята, і веселі сніговики. Я не обмежувала їх у якомусь одному розмірі, тому під кінець моєї «ревізії» на столі лежала яскрава купка з найрізноманітнішими казковими героями, квітами та тваринками. Таким чином, я отримала базовий набір матеріалів для проведення вербального оцінювання.

Кожен із моїх учнів може отримати бажану вкладку такі навчальні досягнення:

ü За каліграфію, охайність, правильність ведення записів у зошитах на уроках письма та математики. Вкладку можна отримати за такі словесні оцінки-підписи у зошитах: «Вітаємо з успіхом!», «Відмінно!», «Бездоганно!», «Ми гордимось тобою!», «Молодець!», «Дякую за старанність!», «Я рада за тебе», «Любо глянути!».

ü На уроках читання – за активність роботи, виразне, швидке та правильне читання.

ü За поведінку (виконання правил для учнів).

У кінці тижня кожна дитина може отримувати бонусні вкладки: за гарне чергування в класі, їдальні, (учитель сам може встановлювати найрізноманітніші заохочувальні завдання).

Окрім того, дуже важливо, що діти навчаються радіти за своїх друзів та однокласників – вітають їх з новими досягненнями дружніми оплесками.

Так як для кожної дитини необхідною умовою нормального навчального процесу є створення ситуації успіху, щоб вона побачила результати своєї праці і разом з тим – не розчаровувалася у власних силах [4, 2], якщо на той момент таких досягнень не дуже багато, використання саме таких бонусів і стає у пригоді вчителеві. Хоча це зовсім не має применшувати значимості та вартості вкладок - інакше втратиться стимул працювати.

Старанно навчаючись усі 5 днів під девізом «Бджола мала, а й та працює», наприкінці тижня, коли підводяться підсумки, у класі урочиста атмосфера, діти з нетерпінням підраховують отримані вкладки. Для чого? Мета усіх – назбирати якнайбільше Бджілок, адже кожні 5 вкладок можна обміняти на Бджілку-трудівничку в учителя.

Після цього усі Бджілки «сідають» на квітниковий стенд «Наші успіхи - наші перемоги», де у кожного учня є своя кишенька у вигляді квітучого соняха.

Але на цьому гра не закінчується. Після того, як учень отримує 10 бджілок (відповідно, 50 вкладок, які діти збирають приблизно 3-4 тижні), він може їх обміняти на симпатичного жучка-сонечко, який кожен учень власноруч прикріплює на пелюстки квітки-кишеньки.

Такий спосіб оцінки на початковому етапі навчального процесу в 1-их класах створює передумови для гуманного навчання, розкриття пуп’янків натхнення та старанності, анулює страх помилитися, без пригнічення та образ. Оцінювання на уроці здобутків кожного учня має сприяти утвердженню поваги до себе, самозадоволення та прагнення розширювати свої знання.

Учитель початкових класів та учні – це єдиний «організм» взаємовпливу, і нам, вчителям, необхідно докладати максимум зусиль для того, щоб, оберігаючи її природну індивідуальність, дати кожній дитині сьогоднішню радість та чекання завтрашньої радості, віри у свої можливості та сподівання на позитивні перспективи, адже гра – це не просто забава, а й весела школа життя. Вона розвиває творчість, фантазію, кмітливість, спритність, вчить справедливості, чесності, отримувати радість, радіти власному успіху та успіху інших, працювати на успіх.

Зразки вкладок – заохочень: http://www.getzilla.net/files/3323459/kartinki.zip.html

 

Категорія: МЕТОДИЧНА СКРИНЬКА | Додав: lani | Теги: щодо, оцінювання, терпіння, першокласників), прийде, Маєш, уміння, ідеї, (цікаві
Переглядів: 4901 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0

----- -----
Всього коментарів: 0
avatar